Gra Matematyczna w JS

PLAY OPIS BACK

Głównego bohatera porywa szalony naukowiec i zamyka go na strychu. Gracz musi pokonać niebezpieczeństwa czyhające na niego, aby wydostać się na wolność. W tym celu musi uzbierać wszystkie części klucza. Po drodze czekają na niego pułapki matematyczne i fizyczne zastawione przez samego naukowca oraz jego wspólników, z którymi trzeba walczyć. Widok w grze jest z góry, 2D, w stylu pikselowym.

Zasady

Odpowiedzi do losowanych z puli kilkudziesięciu unikalnych zadań należy udzielać podczas rozgrywki, używając klawiatury numerycznej, po pojawieniu się ich na ekranie w trakcie walki.

Aby atakować wspólników naukowca, należy zbierać punkty potrzebne do oddania strzału z łuku które otrzymuje się za poprawne rozwiązanie zadania, w liczbie zależnej od zadania

Gracz ma do dyspozycji dwa rodzaje ataku, oba korzystające z łuku, przyporządkowane do osobnych przycisków: normalny oraz mocniejszy, kosztujący większą liczbę punktów

Gracz jest atakowany przez wspólników naukowca. Jeśli nie uda mu się zrobić uniku przed atakiem, traci punkty życia

System uników oparty jest na osobnym przycisku, którego naciśnięcie w odpowiednim momencie spowoduje uniknięcie ataku przeciwnika

Naciskając go gracz jest odporny na ataki, nawet jeśli znajduje się w obszarze uderzeń przeciwnika

Oprócz amunicji, po poprawnym rozwiązaniu zadania liczba punktów życia gracza regeneruje się

Walka w grze nie jest turowa, ponadto zagadki mają dostosowane limity czasowe, po których upłynięciu zadanie zostanie uznane za nie poprawnie rozwiązane

Podczas rozwiązywania zagadek czas gry nie zatrzymuje się, ale niski poziom trudności samej walki powoduje, że nawet podczas rozwiązywania zagadek nie jest ona zbyt szybka dla gracza

Po złej odpowiedzi gracz nie jest karany bezpośrednio, ale ani nie otrzymuje strzał do łuku, ani nie regeneruje punktów życia

Po każdym przejściu etapu, limity czasowe na zagadki zmniejszają się. Ataki potworów zabierają też wtedy więcej punktów życia

W grze jest w sumie 5 etapów. Na koniec gry graczowi przychodzi zmierzyć się z samym szalonym naukowcem w walce końcowej, podczas której poziom zadań jest wyższy niż kiedykolwiek wcześniej

Pewnego letniego dnia wracasz ze szkoły do domu. Idąc, zauważa cię pewien człowiek, wygląda na naukowca. Podchodzi do ciebie i proponuje ci, że pokaże tobie ciekawy eksperyment chemiczny który sam wymyślił. Wyciąga z kieszeni małą buteleczkę, dosypuje do niego proszku i mówi, że gdy go wypijesz, stanie się coś niesamowitego. Pijesz go i powoli zamykają ci się oczy. Gdy się budzisz, jesteś w miejscu, w którym nigdy nie byłeś, ale orientujesz się, że zostałeś zamknięty przez szalonego naukowca na jego strychu. Jedynym sposobem, aby się wydostać, jest zdobycie wszystkich części klucza prowadzących do wyjścia. Jednak po drodze spotkają cię jeszcze nieoczekiwane przeszkody…